:

Электронныя звароты грамадзян, юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў

Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – грамадзян), і юрыдычных асоб Пасольствам Рэспублікі Беларусь у Рэспубліцы Казахстан разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».

У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.

Пісьмовыя звароты трэба накіроўваць у Пасольства Рэспублікі Беларусь у Рэспубліцы Казахстан у наступны адрас: 010010, г.Нур-Султан, пр.Р.Кашкарбаева, 9.

Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона.

Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіроўвання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

У выпадку, калі электронныя звароты аналагічнага зместу, якія паступаюць ад розных заяўнікоў, носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце Пасольства ў раздзеле «Найбольш частыя пытанні».

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен ўтрымліваць:

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы грамадзяніна;
  • адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты грамадзяніна.

Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен ўтрымліваць:

  • поўную назву юрыдычнай асобы;
  • месца знаходжання юрыдычнай асобы;
  • выкладанне сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.

Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

выкладзены не на беларускай або рускай мове;

не ўтрымліваюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;

не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрас яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);

утрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;

утрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;

падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлен іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

утрымліваюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Пасольства Рэспублікі Беларусь у Рэспубліцы Казахстан;

прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

з заяўнікам спынена перапіска.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён со дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі – не пазней 1 месяца.

Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, зазначаны ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна, або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

у электронным звароце зазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

Электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты kazakhstan@mfa.gov.by альбо праз форму падачы электроннага звароту, прыведзеную на нашым сайце.

У працы з грамадзянамі Беларусі, замежнымі грамадзянамі і асобамі без грамадзянства Пасольства Беларусі ў Рэспубліцы Казахстан кіруецца палажэннямі наступных прынятых у Беларусі нарматыўна-прававых актаў:

  • Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»;
  • Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г., №498 «Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»;
  • Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. №200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, што ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян»;
  • Дырэктыва Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. №2 „Аб мерах па далейшай дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату».

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці